Inici -> Actualitat
30 d'abril de 2012
L'aplicació és gratuïta i està disponible des d'avui per a Android, IOS i web per agilitar la resolució de demandes sobre els serveis de neteja, recollida i aigües
Palma, 30 d'abril de 2012.- El tinent de batle de Medi Ambient i president de l'Empresa Municipal d'Aigües i Clavegueram (EMAYA), Andreu Garau, ha presentat aquest migdia una aplicació desenvolupada pel Servei de Tecnologies i Comunicacions (STIC) de la companyia municipal per a les plataformes Android, IOS i web i pensada perquè els ciutadans i ciutadanes de Palma, amb l'ajuda d'un smartphone, una tablet o un ordinador amb connexió a Internet, puguin notificar a EMAYA les incidències que detectin en les carrers i que estiguin relacionades amb els serveis de Recollida, Neteja i Aigües. Aquesta nova aplicació, la descàrrega de la qual és gratuïta, genera un valor afegit a l'actual servei de Contact Center d'EMAYA que fins ara atenia les demandes ciutadanes a través del telèfon gratuït 900724000, el correu electrònic emaya@emaya.es i la web de la companyia, www.emaya.es.
Aquesta nova eina, desenvolupada per personal d'EMAYA, està englobada dins del pla Palma Neta 365 presentat per Garau el passat mes d'octubre amb el propòsit d'orientar els diferents serveis d'aquesta empresa pública cap a la ciutadania a partir d'una millor optimització i aprofitament dels recursos i apostant decididament per l'estalvi i una major eficiència. "Per mi és un motiu d'orgull i satisfacció comprovar que EMAYA té un equip de primer nivell capaç de desenvolupar aquest tipus d'eines perquè, a més d'ajudar-nos a millorar el grau d'eficiència dels nostres processos, representa un primer pas per poder donar servei de valor afegit a altres empreses, siguin municipals o no, que requereixin d'aquests", ha explicat Garau durant la presentació de l'app afegint que "EMAYA està en una situació privilegi per oferir serveis a qui els pugui necessitar".
La posada en marxa d'aquesta aplicació és producte del nou model de gestió aplicat per Garau per EMAYA i que pivota sobre tres eixos fonamentals: recursos humans, operacions i financer. "Aquesta aplicació és un nou canal d'interacció entre el ciutadà i l'empresa o els recursos de l'empresa que ha de permetre al departament d'Operacions resoldre aquells problemes que els ciutadans detectin al terme municipal", ha explicat el tinent de batle de Medi Ambient i president d'EMAYA.
Aquesta aplicació per a la gestió d'incidències via telèfon mòbil o web es pot descarregar de manera gratuïta a través d'Appstore en el cas de Iphone, Market a la plataforma Android, teclejant en els dos casos la paraula "EMAYA", o directament de la web de la companyia municipal, a www.emaya.es.
Per mitjà d'aquesta aplicació, a la qual en un futur pròxim s'inclouran nous mòduls, el ciutadà pot notificar a EMAYA les incidències que detecti a través del seu dispositiu, complementar aquesta informació adjuntant una fotografia de les mateixes i consultar en temps real l'estat de la resolució de la seva demanda. "Esperem que sigui una millora per a tots els ciutadans ja que aquests tindran a més la possibilitat de conèixer a través dels seus dispositius l'evolució i l'estat de les incidències comunicades i adjuntar fotografies per descriure-les amb més detall. L'aplicació, a més, augmenta la transferència i accessibilitat de l'usuari a l'empresa i millora el temps d'accés a la informació ", ha afirmat Garau.
En opinió del tinent de batle de Medi Ambient, una de les principals característiques d'aquesta aplicació desenvolupada pel servei de TiC d'EMAYA és la seva fàcil descàrrega i maneig. "Pensem que és una eina senzilla i intuïtiva tot i que haurà de ser el ciutadà, a qui va destinada, que ens digui si efectivament és així".
Procés de gestió d'incidències
Després de la seva instal·lació al dispositiu, l'usuari haurà de registrar amb les seves dades personals després d'això podrà activar l'alta d'usuari trucant al número gratuït del servei d'atenció al ciutadà d'EMAYA, el 900 724 000.
L'aplicació ha estat desenvolupada en castellà i català tot i que Garau ha informat que en un futur proper serà traduïda a l'alemany ia l'anglès.En obrir l'aplicació, aquesta mostrarà el mòdul "incidències" a través del qual l'usuari podrà comunicar a l'empresa municipal totes aquelles incidències que detecti.L'usuari podrà localitzar la incidència bé omplint el camp camp de cerca o bé posicionant-se a través del mapa web que incorpora l'aplicació. Igualment, haurà d'especificar si aquesta correspon a neteja, recollida o aigües i podrà descriure-la en un camp habilitat a aquest efecte. A partir de la seva comunicació, podrà comprovar l'estat de gestió de la mateixa fins a la seva resolució final, que li serà notificada.
Data darrera modificació: 5 d'abril de 2015